1 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Organisatie onderwijsleeractiviteiten voor groepen en individuen (helpen) organiseren | BF1 Start van de les |
2 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Inhoud: kennis overdragen en inzicht stimuleren door lerenden vaardigheden doen oefenen op een bepaald leerstofgebied |
3 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Fasering: onderwijsactiviteiten plannen en uitvoeren in een weloverwogen volgorde |
4 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Media: lesmateriaal kiezen, maken en aanbieden met behulp van geschikte media |
5 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Werk- en groeperingsvormen: werkvormen en groeperingsvormen kiezen en gebruiken |
6 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Evaluatie: beginsituatie, leerprocessen en leerresultaten van lerenden evalueren |
7 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Omgang: zodanig omgaan met leerlingen dat zij zij (zich aangemoedigd voelen tot) actief meedoen |
8 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
Reflectie: het eigen onderwijzend handelen kritisch onderzoeken en waar nodig verbeteren |