| 1 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Organisatie onderwijsleeractiviteiten voor groepen en individuen (helpen) organiseren | BF1 Start van de les | ||||
| 2 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Inhoud: kennis overdragen en inzicht stimuleren door lerenden vaardigheden doen oefenen op een bepaald leerstofgebied | |||||
| 3 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Fasering: onderwijsactiviteiten plannen en uitvoeren in een weloverwogen volgorde | |||||
| 4 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Media: lesmateriaal kiezen, maken en aanbieden met behulp van geschikte media | |||||
| 5 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Werk- en groeperingsvormen: werkvormen en groeperingsvormen kiezen en gebruiken | |||||
| 6 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Evaluatie: beginsituatie, leerprocessen en leerresultaten van lerenden evalueren | |||||
| 7 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Omgang: zodanig omgaan met leerlingen dat zij zij (zich aangemoedigd voelen tot) actief meedoen | |||||
| 8 | Taakgebied | Oriëntatiefase | Basisfase | Vervolgfase | Eindfase |
| Reflectie: het eigen onderwijzend handelen kritisch onderzoeken en waar nodig verbeteren | |||||