Art-Based Learning

Literatuur

Andere boeken van Jeroen Lutters over ABL

  • In the Shadow of the Artwork. Art-Based Learning in Practice (2019)
    Amsterdam: Idea Books (Valiz).
  • Studies in Art-Based Learning (2019)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ Press) (3 delen in een box).
  • Cy Twombly’s Quattro Stagioni. Studies in art-based learning (2018)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ Press).
  • The Trade of the Teacher. Visual thinking with Mieke Bal (2018)
    Amsterdam: Valiz.
  • Ema. Nude on staircase. Studies in art-based learning (2017)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ press).
  • Ema.Naakt op een trap. Studies in art-based learning (2017)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ Press).
  • Teaching objects. Studies in art-based learning (2015)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ press).
  • Sprekende Objecten. Studies in art-based learning (2015)
    Amsterdam: Idea Books (ArtEZ press).
  • In de schaduw van het kunstwerk: art-based learning in praktijk (2012)
    Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
  • De poëtische taal van de adolescent. Over de schoonheid van het anders-zijn (2009)
    Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
  • Adolescentie in fictie. Caravaggio’s verbeelding van de adolescent (2006)
    Utrecht: Agiel.
  • Het verloren paradijs van de adolescent (1999)
    Zeist: Indigo.

Artikelen en bijdragen van Jeroen Lutters over ABL (een selectie)

  • De toeschouwer als curator (2020)
    In: M.G. Bal, Kunst uit noodzaak, pp.25-50, Arnhem: ArtEZ Press
  • Peter Greenaway: A Demonstration of Research-Based Art (2020)
    APRIA (ArtEZ Press | Journal Digital and Hard Copy)
  • Tien jaar art-based learning: een terugblik (2019)
    Cultuur+Educatie, 18(52), 30-41.
  • O. Potters & S. Lutke, Leren van Kunst – Ruimte voor creativiteit (2018)
    Bussum: Coutinho
  • Denken in verf (2017)
    Mister Motley.
  • Hommage aan Mieke Bal (2017)
    Metropolis M.
  • Research Based Art. Een Nieuwe Grondslag voor een Opleiding Artist Educator (2015)
    Cultuur+Educatie, 15(43)
  • Lutters et al., Plato’s Voetafdruk: Liberal Arts en Bildung in het Hoger Onderwijs (2014)
    Zwolle: Windesheim

Zie ook: