Lessen in orde

Literatuur

Hier vind je alle literatuur die voor deze website is gebruikt.

  • Aarts, B., I. de Wolf, T. Breuer & S. van Wetten (2021). Effectief afstandsonderwijs. Universiteit Maastricht. cris.maastrichtuniversity.nl/en/publications/effectief-afstandsonderwijs
  • Brekelmans, M., Th. Wubbels & P. den Brok (2002). Teacher Experience and the Teacher-Student Relationship in the Classroom Environment. In: S.C. Goh & M.S. Khine (red.), Studies in Educational Learning Environments: An International Perspective (pp. 73-100). World Scientific Publishing.
  • Brophy, J. (2003). Teaching problem students. Guilford Press.
  • Brophy, J. & T.L. Good (2007). Looking in Classrooms. Pearson.
  • Centraal Planbureau (2016). Kansrijk onderwijsbeleid. CPB
  • Derriks, E. & W. de Kat (2007). Gevoel van erkenning en binding bij leerlingen: Leerlingen en leraren over school en de identiteitsontwikkeling van leerlingen. Universiteit van Amsterdam.
  • Geel, V. van (2001). De orde in orde.  Zuyderwind.
  • Goudsblom, J. (2006). Het regime van de tijd. Amsterdam University Press.
  • Jones, V. & L. Jones (2007). Comprehensive Classroom Management: Creating Communities of Support and Solving Problems, 9th Edition. Pearson.
  • Kaldenbach, H. (2013). De zuigkracht van mobieltjes in de les. www.hanskaldenbach.nl/publicaties.php 
  • Ledoux, G., H. Blok, M. Boogaard & M. Kr├╝ger (2009). Opbrengstgericht werken: over de waarde van meetgestuurd onderwijs. SCO-Kohnstamm Instituut.
  • Lagerwerf, B., F. Korthagen, K. Melief & A. Tigchelaar (1999). Het VAARDIG onderwijsmodel: Een praktische wegwijzer voor leraren. Noordhoff.
  • NRC (2001, 6 oktober). Ik klaag niet, ik klaag aanhttps://www.nrc.nl/nieuws/2001/10/06/ik-klaag-niet-ik-klaag-aan-10453050-a1314400
  • Spangenberg, F. & M. Lampert (2009). De grenzeloze generatie en de eeuwige jeugd van hun opvoeders. Nieuw Amsterdam.
  • Vermaas, J. (2012). Samen opbrengstgericht werken = vakmanschap versterken! AOC-Raad.
  • Witte, T. (2021, 11 januari). Red het onderwijs: maak het leraarschap aantrekkelijk, en snel
    een beetje! Didactief online. https://didactiefonline.nl/blog/blonz/red-het-onderwijs-maak-het-leraarschap-aantrekkelijk-en-snel-een-beetje
  • Wubbels, Th. e.a. (1997). Interpersonal relationships between teachers and students in the classroom. In: H.C. Waxman & H.J. Walberg (red.), New directions for teaching practice and research (pp. 151-170). Barnes & Noble.