de uitgave

De uitgave

Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?

Met Schrijven met effect ontwikkel je stapsgewijs de vaardigheid om op een heldere, kernachtige en levendige manier zakelijke teksten te schrijven. Dankzij de praktische adviezen in het boek doe je dat met meer plezier en gemak.

Het boek bevat elf hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben: kleine stukjes theorie afgewisseld met voorbeelden en oefeningen. Er is aandacht voor de structuur van alinea’s en zinnen, voor bondig schrijven en passend woordgebruik in zakelijke teksten. Daarnaast worden er handvatten gegeven voor het schrijfproces. Door het uitgebreide online oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken.

Schrijven met effect is bedoeld voor hbo- en universitaire studenten die willen oefenen met het schrijven van zakelijke teksten en voor professionals die hun schrijfstijl willen perfectioneren. Het boek is zowel geschikt voor groepsonderwijs als voor zelfstudie.

Klik hier om Schrijven met effect te bestellen

Over de auteur

Mariët Hermans was jarenlang als manager schriftelijke communicatie verbonden aan een instituut voor opleiding en training van professionals. Tegenwoordig werkt zij als zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie in haar eigen bedrijf Mariët Hermans – Tekst en Training (www.mariethermans.nl). Zij schreef ook De kleine schrijfgids en Offertes schrijven die scoren.

Over Uitgeverij Coutinho

Uitgeverij Coutinho publiceert boeken en multimediale leermiddelen voor universitair, hoger beroeps- en volwassenenonderwijs.