Leestips
De volgende boeken en artikelen bieden waardevolle verdiepende informatie.
- Duhigg, C. (2015). Macht der gewoonte: Waarom we doen wat we doen en hoe we dat kunnen veranderen. Amsterdam: Ambo|Anthos.
- Dudink, A. (2008) Creativiteit in De Hulpverlening. Amsterdam: Boom Onderwijs.
- Gladwell, M. (2015). Uitblinkers: Waarom sommige mensen succes hebben en andere niet. Amsterdam: Business Contact.
- Gray, D., Brown, S. & Macanufo, J. (2012). Gamestorming: Spellen voor vernieuwers en veranderaars. Deventer: Kluwer.
- Haaster, K. van (2006). Kleine verhalen: Narrativiteit met multimedia in sociale beroepen. Bussum: Coutinho.
- Maex, E. (2009). Open mind: Anders kijken naar de werkelijkheid. Gent: Witsand.
- Masselink, R., Nieuwenhof, R.V., & Ahaus, C.T. (2008). Waarderend organiseren: Appreciative Inquiry: co-creatie van duurzame verandering. Nieuwerkerk aan den IJssel: Gelling Publishing.
- Nijs, D. & Peters, F. (2002). Imagineering: Het creëren van belevingswerelden. Amsterdam: Boom.
- Nygaard, C., Courtney, N. & Holtham, C. (2010). Teaching creativity - Creativity in teaching. Oxfordshire: Libri Publishing.
- Pink, D.H. (2009). Een compleet nieuw brein: Waarom de rechterhelft van ons brein ons succesvoller maakt. Amsterdam: Business Contact.
- Robinson, K. & Aronica, L. (2009). Het Element: Als passie en talent samenkomen. Houten: Spectrum.
- Runco, M.A. (2011). Encyclopedia of Creativity. Oxford MRW: Academic Press.
- Weggeman, M. (2008). Leidinggeven aan professionals? Niet doen! - Over kenniswerkers, vakmanschap en innovatie. Schiedam: Scriptum.
- Williams, W.M., & Sternberg, R.J. (1988). Group intelligence: Why some groups are better than others. Intelligence, 12, 351-377.