-
Wat is het belangrijkste argument om modellen te gebruiken voor de marketinganalyse?
-
Het is een gewoonte bij marktonderzoek om zo veel mogelijk modellen te gebruiken.
-
Het is een goedkope manier om snel betrouwbare uitspraken te kunnen doen.
-
Modellen geven een genuanceerd beeld van de werkelijkheid.
-
De complexiteit van de omgeving komt zo beter tot zijn recht.
-
Wat wordt bedoeld met de middelenanalyse?
-
Analyse van het financieel vermogen van de onderneming.
-
Analyse van de instrumenten waarmee de doelen kunnen worden behaald.
-
Analyse van de factoren waar de ondernemer zelf geen invloed op heeft.
-
Analyse van de interne omgeving, zoals onder meer de producten en vaardigheden van het bedrijf zelf.
-
Wat is het verschil tussen een omgevingsanalyse en een externe analyse?
-
Geen. Beide betreffen de omgeving van het bedrijf.
-
Door de naamgeving is alleen het accent anders, de omgevingsanalyse richt zich meer op de dynamiek in de omgeving.
-
De omgevingsanalyse gaat over de meso- en macro-omgeving.
-
Een externe analyse past beter bij de waardemarketing.
-
In het modellenuniversum zijn de marketingmodellen ingedeeld naar complexiteit en dynamiek. Wat wordt bedoeld met dynamiek?
-
Rekening houden met allerlei mogelijke ontwikkelingen.
-
Het vereist veel meer creativiteit.
-
Gebruik van meerdere variabelen.
-
Deze modellen zijn veel makkelijker in te vullen.
-
Wat is het verschil tussen klassieke analysemodellen en recent ontwikkelde modellen?
-
De klassieke modellen hebben een grotere waarde.
-
De klassieke modellen hebben zich bewezen in de praktijk.
-
Recente modellen richten zich meer op de waardetoevoeging.
-
Recente modellen zijn statischer.
-
De modellen kunnen worden verdeeld in drie clusters, welke is de juiste volgorde?
-
strategie, scenarioplanning, confrontatie
-
confrontatie, scenarioplanning, strategie
-
scenarioplanning, confrontatie, strategie
-
Alle drie de volgordes zijn mogelijk.
-
Waarom zijn sommige marketingmodellen niet geschikt voor kleine bedrijven?
-
Grote bedrijven hebben een groter marktaandeel en een sterkere concurrentiepositie.
-
Kleine bedrijven hebben geen kennis in huis van marketing.
-
De kosten voor het gebruik zijn voor kleine bedrijven te hoog.
-
Alle marketingmodellen zijn bedoeld voor grote bedrijven.
-
Welk marketingmodel is vooral bedoeld voor productiebedrijven?
-
waardeketen voor producten
-
businessdefinitionmodel
-
waardeketen voor diensten
-
productlevenscyclus
-
Welk marketingmodel is voor elk bedrijf van belang?
-
waardeketen voor producten
-
businessdefinitionmodel
-
waardeketen voor diensten
-
productlevenscyclus
-
Waarvoor is een confrontatieanalyse, ofwel een SWOT-analyse, bruikbaar?
-
Alleen voor bestaande bedrijven, want anders kun je geen interne analyse maken.
-
Voor alle bedrijven is het net zo bruikbaar.
-
Voor startende ondernemers, omdat zij daarmee zicht krijgen op de omgeving en hoe zij hun kennis en vaardigheden in kunnen zetten.
-
Alleen voor productiebedrijven, want dienstverleners hebben geen productiemachines.