De afnemer consumeert slechts, hij heeft geen invloed op het aanbod
Een restauranthouder heeft te maken met de vergankelijkheid van zijn diensten. Dit vergankelijkheidsprobleem kan hij trachten te reduceren door:
De inkoop van goederen beter te timen
De productie (bereiding van maaltijden) beter te verzorgen
Een huis-aan-huisfolder te distribueren waarin de gezellige sfeer en de goede keuken worden benadrukt
Extra activiteiten in de daluren te ontplooien
Het kenmerkende verschil tussen een profitorganisatie en een non-profitorganisatie is:
Het ontbreken van marketingactiviteiten bij de non-profitorganisatie
Het ontbreken van een doelbewust winststreven bij de non-profitorganisatie
Het ontbreken van een ruilproces bij de non-profitorganisatie
Het ontbreken van inkomsten bij de non-profitorganisatie
Bij welke bron van inkomsten verwacht de geldgever géén tegenprestatie van de non-profitorganisatie?
Contributie
Sponsoring
Subsidie
Donatie
Stelling 1: Er is geen verschil tussen dienstenmarketing en non-profitmarketing. Stelling 2: Het kenmerkende verschil tussen consumentenmarketing en non-profitmarketing is de markt.
Welk antwoord is juist?
Stelling 1 is juist en stelling 2 is onjuist
Stelling 1 is onjuist en stelling 2 is onjuist
Stelling 1 is onjuist en stelling 2 is juist
Stelling 1 is juist en stelling 2 is juist
Welk winkeltype heeft de volgende kenmerken: diep, smal en hoog assortiment, deskundig, bedienend personeel, nadruk op kwaliteit en service?
Supermarkt
Warenhuis
Speciaalzaak
Discounter
Welk winkeltype zal vermoedelijk de minste last hebben van een recessie?
Discounter
Speciaalzaak
Supermarkt
Zelfbedieningszaak
Onder winkelrouting wordt verstaan:
Het bepalen van de wijze waarop de winkel is ingedeeld
De wijze waarop de winkelaanduiding buiten de winkel is weergegeven
De wijze waarop de artikelen zijn gegroepeerd naar consumptie- of koopverwantschap
De indeling van artikelen naar diverse plaatsingsverbanden
De cultuur van een land behoort tot de:
Niet-beheersbare lokale factoren
Beheersbare lokale factoren
Niet-beheersbare demografische factoren
Beheersbare demografische factoren
Een exportonderneming maakt gebruikmaakt van de verkooporganisatie van een reeds gevestigde collega-exporteur. Hoe wordt deze werkwijze genoemd?
Internationale franchising
Piggyback
Exportcombinatie
Internationale licentie
Als twee ondernemingen van elkaars verkooporganisatie gebruikmaken, is sprake van:
Exportcombinatie
Joint venture
Licentieovereenkomst
Joint selling
Het leasen door Xerox van een kopieermachine aan een onderwijsinstelling is een vorm van:
Consumentenmarketing, omdat de kopieermachine hier niet als een halffabrikaat kan worden gezien
Consumentenmarketing, omdat de machine wordt gebruikt ten behoeve van leerlingen
Industriële marketing, omdat Xerox een industrieel bedrijf is
Industriële marketing, omdat de machine wordt geplaatst ten behoeve van het onderwijs